2021 Menu

Vejen Til Sejr - 7

Uge 24, 2021
af Rick Joyner

Vi fortsætter trin for trin, den bibelske vej mod modenhed i Kristus. I Det Nye Testamente har vi fem niveauer af forhold til Gud, som er:

Troende
Discipel
Bond-tjener
Ven
Søn


Begyndelsen på vores forhold til Gud er, når vi tror på forsoningen af korset for vores forløsning og forsoning med Gud. Dette resulterer i at vi bliver født på til den nye skabning, vi er kaldet til at være. Når vi er født ind i denne verden, er vi lige begyndt vores liv. Det samme gælder, når vi er født på ny i Kristus - vi er lige begyndt på vores nye liv og begyndelsen på vores vækst til det, vi er kaldet til at være.

Det er svært at se på en nyfødt baby og kende, hvordan de vil se ud som voksne, men vi kan kende, hvordan enhver nyfødt kristen kaldes til at se ud, når de modnes - Kristus. Den ultimative modenhed hos en kristen beskrives i Efeserne 4:15 som: "Vi skal vokse op i alle aspekter til Ham, der er hovedet, ja, Kristus." Vores ultimative kaldelse er at være som Kristus og udføre de gerninger, som Han gjorde.

Når vi tror, er døbt og født på ny, er det næste skridt at vokse op i "alle aspekter" af Ham. For at gøre dette skal vi blive Han's disciple. I dag, hvis vi går i kirke og bruger lidt tid på at lære om Herren, betragter vi os selv som Han's disciple, men hvis vi læser Jesu krav om at være Han's discipel, vil vi sandsynligvis tro, at vi ikke engang kender en.

For at være en discipel af en af lærerne i Israel krævede de, at de ikke kunne have noget andet engagement i deres liv, der på nogen måde kunne distrahere dem fra deres discipelskab. En discipel krævede en hengivenhed i deres sind - at lære af deres lærer og blive som ham. Skulle vores hengivenhed over for vores Lærer, som er Kongenes Konge, være mindre seriøst?

At så få troende i dag rent faktisk bliver disciple, ifølge den bibelske definition af en, er resultatet af, at Missionsbefalingen er fortyndet fra at gøre disciple til at gøre omvendte. Omvendelse er nødvendig, men det er ikke det endelige mål. At blive født på ny er bare det første skridt, ligesom at være født ikke er vores livs færdiggørelse, men begyndelsen på det.

I det discipelskab, som Jesus definerede, skulle vi altid være i stand til at bestemme, hvor vi er, og hvad det næste skridt er i vores modenhed. Discipelskab defineres i Missionsbefalingen som at lære "alt, hvad Han har befalet." Alligevel er discipelskab i Kristus ikke et lovisk, sat i strenge kasser, vi kontrollerer, når vi udfører det næste trin. Det er en klar retningslinje for vores liv i Kristus, der vil holde os på den livsvej, der altid er opadgående og vokser op i alle ting til Ham.

Det primære mål er at vokse i vores kærlighed til Ham, følge Ham og se Han's herlighed, der ændrer os til Han's billede. Det er et stadig tættere samarbejde med Kongen at vandre med og blive i Ham hver dag. Dette er hvad vi er skabt til, og der er ikke noget mere vidunderligt og tilfredsstillende liv, der kan leves på denne jord.

Fordi der ikke er noget større eventyr, ikke mere spændende liv end at følge Kongen, hvis vores kristne liv er blevet kedeligt og formålsløst, kan vi med sikkerhed kende, at vi ikke er på den rette vej. "Livets sti" er et stadig mere spændende og rig på liv, mens religionens sti i bedste fald er kedelig og livløs.

Når vi fortsætter dette studie trin-for-trin plan, som vi får i Bibelen til at modnes i Kristus, er vores mål mere end bare at kende disse - det er at efterleve dem. Han kom ikke til bare at være Vejen eller Sandheden, men at være vores Liv.

Ugens Ord 25

OP